http://dl.piy.ir/uploads/%D8%B7%D9%84%D8%B9-%D8%A7%D9%84%D8%A8%D8%AF%D8%B1-%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%86%D8%A7-%D9%85%D9%86-%D8%AB%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%88%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%8C-%D9%88%D8%AC%D8%A8-%D8%A7%D9%84%D8%B4%DA%A9%D8%B1-%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%86%D8%A7-%D9%85%D8%A7-%D8%AF%D8%B9%D8%A7-%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%B9.mp3
چه خوش است صوت قرآن ز تو دلربا شنیدن.... به رخت نظاره کردن سخن خدا شنیدن
حالا دیگر خواهر کوچک من هم می داند که «فاطمیه» اسم زمان است و «مهدیه» اسم مکان.
اما من منتظر می مانم. می دانم روزی «فاطمیه» اسم مکان خواهد بود و «مهدیه» اسم زمان.
عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: إِنَّ الْعُبَّادَ ثَلَاثَةٌ قَوْمٌ عَبَدُوا اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ خَوْفاً فَتِلْکَ عِبَادَةُ الْعَبِیدِ وَ قَوْمٌ عَبَدُوا اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى طَلَبَ الثَّوَابِ فَتِلْکَ عِبَادَةُ الْأُجَرَاءِ وَ قَوْمٌ عَبَدُوا اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ حُبّاً لَهُ فَتِلْکَ عِبَادَةُ الْأَحْرَارِ وَ هِیَ أَفْضَلُ الْعِبَادَةِ.
امام صادق علیه السلام فرمودند:
عبادت کنندگان سه گروهند:
گروهی از ترس، خدا را عبادت میکنند که این عبادت بردگان است.
گروهی که خداوند تبارک و تعالی را به طمع ثواب پرستش میکنند که این عبادت مزدوران است.
و دستهای خدای بلند مرتبه را عبادت میکنند برای دوستی و محبت او.
و این عبادت آزادمردان و بهترین عبادت است. (بحار الانوار/ ج70/ ص255)
تقابل حق و باطل و غلبه نهایی حق
از ویژگیهای انسان، تضاد درونی میان غرایز متمایل به پایین، و گرایش های متمایل به بالا است که میخواهد از حدود فردیت خارج شود و همه افراد بشر را دربرگیرد. نبرد درونی انسان خواه ناخواه به نبرد میان گروههای انسانها هم کشیده میشود، یعنی نبرد میان انسانهای کمال یافته و آزادی معنوی به بدست آورده، با انسان های منحط و حیوان صفت، که قرآن کریم آغاز این نبرد را در داستان دو فرزند آدم، هابیل و قابیل، منعکس کرده است.
بنا بر پارهای از احادیث، قیام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) زمانی رخ خواهد داد که سعید و شقی به نهایت کار خود رسیده باشند. (انسان کامل شهید مطهری/ص38-39)
باد و باران، همه در چشمانت
گل و بلبل، همه در تسخیرت
گر اشارت کنی از بهر چشت
آسمان ها و زمین، همه در تسبیحت
سر هر کاری، همه اذن می خواهند
این که دریا بخروشد یا نه؟
و آن که مورچه، بیابد یا نه؟
آنکه باران، ببارد یا نه؟
همه اذن می خواهند
همه دنبال تواند
و من آن کورِ کرِ بیچاره
که نه می بینم و نه می شنوم اینها را
به دنبال خودم، نه، به دنبال هوسهای خود می آیم
و نبینم هرگز، که جهان دست تو است
قال رسول الله صلی الله علیه و آله :
«العبادة مع الأکل الحرام کالبناء علی الرّمل»
عبادت کردن با حرام خواری مثل بنا کردن ساختمان بر روی شن است.